Indlæser
Dyk ned i SoMe Junglen iAkademiet
Dato og tid
Onsdag d. 2. maj 2018 kl. 18:00 til 21:00
Tilmeldingsfrist
Tirsdag d. 1. maj 2018 kl. 23:00
Sted
House of Exporters,
Allégade 15,
6270 Tønder
House of Exporters
Allégade 15
6270 Tønder
Dyk ned i SoMe Junglen iAkademiet
Arrangementsbeskrivelse
Hav mobilen klar og tag med os ind i SoMe Junglen
Der findes et utal af forskellige sociale medier, og det kan hurtigt blive forvirrende at finde ud af, hvilket medie du skal vælge for at gøre din virksomhed synlig. Så for at I kan blive lidt klogere på den jungle, som de sociale medier er, har Tønder Erhvervsråd inviteret Kirsten von Wildenradt, fra Kalb PR & Kommunikation, til at holde et oplæg om netop det.
Hun vil fortælle lidt om forskellene mellem nogle af de mest populære sociale medier, men vil især have fokus på og gå i dybden med Instagram og fordelene ved den visuelle SoMe platform.
Instagram adskiller sig fra andre sociale medier ved at være et hovedsagelig visuelt båret medie, hvor det æstetiske, smukke og opstillede er i fokus. Det er her, du viser din virksomhed og produkter fra deres bedste vinkel. Pænt og professionelt. Her forventer brugerne glansbilleder. Så vil du have opmærksomhed her, kræver det, at du taler brugernes sprog, med billeder, video, filtre, hashtags, emojis.
Hvad kan du forvente at få med hjem?
• En forståelse for forskellene mellem de otte mest populære sociale medier lige nu; Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Youtube, Pinterest og Jodel
• Og hvorfor du overhovedet skal bevæge dig ud i SoMe junglen – hvad er fordelene for din virksomhed?
• En ide om hvordan du bedst vælger en SoMe platform for din virksomhed
• Hvem dine digitale målgrupper er; the classics, the converted, the digitals og the ruptured
• Et bredt indblik i Instagram, og alle de muligheder platformen giver din virksomhed for at komme i dialog med og blive synlig overfor kunderne
• Du får konkrete værktøjer, som du kan bruge, når du påbegynder dit Instagrameventyr
• Hvordan du laver en indbydende og spændende virksomhedsprofil på Instagram
• Hvad Instagrambrugerne ser som meningsfuldt og spændende indhold, og hvordan du skaber det og engagerer dine følgere
• Hvordan du bruger de famøse # og @ tegn og finder de helt rigtige #hashtags
• Hvad Instagram Stories er, og hvordan du bruger det til at komme i dialog med dine følgere
• Og masser af hands-on eksempler på brugen af Instagram, som du også snildt kan anvende
inspiration | indflydelse | involvering | iværksætter | idéudvikling
iAkademiet er et nyt koncept i Tønder Erhvervsråd, og du kan læse mere om det her:
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >