Indlæser
2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer
Dato og tid
Torsdag d. 27. januar 2022 kl. 09:00 til torsdag d. 3. februar 2022 kl. 16:00
Tilmeldingsfrist
Torsdag d. 20. januar 2022 kl. 12:00
Sted
Vores Marsk,
Allegade 15,
6270 Tønder
Vores Marsk
Allegade 15
6270 Tønder
2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer
Arrangementsbeskrivelse
Arbejder du med fødevarer, har du også valgt verdens hårdeste markedsplads. Dine konkurrenter står lige ved siden af dig og kunden bruger kun nogle få sekunder til at tage sin købsbeslutning.Det kræver skarp kommunikation og effektiv marketing. Du skal beslutte dig for emballagedesign til f.eks. forbrugerkampagner eller en skarp præsentation hos indkøberen til effektive marketingaktiviteter.
Hvad er dit værditilbud?
For at være skarpe og effektive, kræver det at vi har styr på vores produkts værditilbud (eller DNA). Det skal være unikt, så I skiller jer ud fra de konkurrerende produkter på en måde, der er relevant for jeres målgruppe.
Et sammenhængende værditilbud er fundamentalt for jeres forretning. Derfor bruger vi det meste af første seminardag på at få styr på jeres værditilbud, som vi bruger resten af seminaret på at konvertere til skarp kommunikation og effektiv marketing.
Vi anvender enkle og praktiske værktøjer og seminaret afvikles i en uformel form med korte indlæg, workshops og drøftelser undervejs.
Seminaret arrangeres af Vores Marsk i samarbejde med Tønder Erhvervsråd og gennemføres af Dennis Hvam og Lars Halskov fra Kombination ApS i Vejle. Kombination er et konsulenthus bestående af specialister indenfor dagligvarer. Dennis Hvam har en baggrund som kommerciel direktør på tværs af fødevarer, drikkevarer og dagligvarer fra bl.a. Kelsen Group, Royal Unibrew og Lego. Lars Halskov har en baggrund fra reklamebranchen som strategisk rådgiver og partner primært indenfor fødevarer og andre dagligvarer. Læs mere på www.kombination.dk
PROGRAM:
Dag 1
• Velkommen og intro deltagere, rådgivere og program
• Introduktion af værktøj til udvikling af værditilbud
• Workshop (indsigter, disruption, værditilbud)
• Frokost
• Workshop (fortsat)
• Præsentation og feedback af værditilbud
• Opsamling og intro til dag 2.
Hjemmearbejde
Deltagerne har her mulighed for at arbejde i dybden med sit værditilbud.
Dag 2
• Opsamling fra dag 1 + hjemmearbejde
• Introduktion af værktøj til udvikling af skarp kommunikation
• Workshop (tagline, kernefortælling, univers)
• Frokost
• Introduktion til udvikling af effektiv marketingplan
• Workshop (mål, fokus, aktiviteter)
• Opsamling og afrunding
OBS: Spørgeskema
For at forberede deltagerne på seminaret og give rådgiverne et godt forhåndskendskab, udsendes et spørgeskema fra Kombination ApS til hver deltager forud for seminaret. Det skal returneres til Kombination ApS senest 2 dage inden 1. seminardag.
Målgruppe
SMV virksomheder i Tønder, Esbjerg, Varde og Fanø, der arbejder inden for, eller har et fokus på fødevarer.
Få yderligere information ved at kontakt daglig leder af Fødevarehuset - Vores Marsk, Jesper Monsrud på 2055 0173 eller jem@toender.dk
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >